trivselitibble.blogg.se

Vi är en liten familj som precis förverkligat vår stora husdröm. Vi bor nu i vårt egendesignade hus, en 1 ½ plans villa från Trivselhus. Här kommer ni få följa oss och vår vardag.

Vårt vad och resultat

Publicerad 2013-06-13 06:48:00 i Allt annat än hus...

Som ni vet sedan tidigare har jag och Aron ett vad, vi ska inte äta godis, glass, fikabröd, läsk eller chips till vi flyttar in i huset. Vi skulle ha detta förbud i totalt 82 dagar. Dock hände något i måndags, vi ledsnade helt enkelt ur tror jag. Vi bestämde att nu får det vara bra och drack då coca cola till maten och igår fikade vi med riktigt fikabröd.
Vi har iaf hållt på i 78 dagar och vi är mer än nöjda! 
 
Trodde aldrig att det här skulle funka för en sån godisråtta som jag är. Nu är jag mer än "avgiftad" och jag njuter av vår nya livsstil, sockarberoendet är borta.
Vi kommer försöka hålla samma kost nu men man kommer kunna baka till kaffet, köpa en godispåse på lördagen och även kunna unna sig läsk någon dag i veckan.
 
Resultaten då?
Självklart har detta gett resultat.
Jag har gått ner 2 storlekar i jeans. Mina trosor åker ner (alltså de är för stora) och jag har även där behövt gått ner i storlek.
Som ni kankse minns så beställde jag kläder från H&M och varenda plagg var för stort så nu drar jag en mindre storlek i alla mina kläder än vad jag gjorde för 81 dagar sedan.
Jag känner mig bekväm i min förändrade kropp och jag är nöjd med mig själv.
 
Och ja visst jag är avgiftad, men jag längtar till jag får gå och plocka ihop en påse med sånt här gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vår Familj

Sofie & Aron, 26 år båda två. Vi träffades maj 2009 och har sedan dess bott ihop. 1 jan 2011 förlovade vi oss och den 25 juli 2011 blev vi föräldrar till Ebba. Den 8 mars 2014 kom Ebbas lillebror Loui till världen. Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus som vi valt att placera 2 mil utanför Uppsala. Vi försöker skriva om allt som hör till vår vardag, så som barn, mamma & papparollen, inredning, trädgårdsfix, bak & mat, hälsa, partaj, framtidsplaner och massor med annat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela