trivselitibble.blogg.se

Vi är en liten familj som precis förverkligat vår stora husdröm. Vi bor nu i vårt egendesignade hus, en 1 ½ plans villa från Trivselhus. Här kommer ni få följa oss och vår vardag.

Creaving

Publicerad 2013-11-11 20:53:48 i Gravid

Vet inte riktigt om jag haft någon speciell creaving hittills denna graviditet, mer att jag vart sugen på massor med saker helatiden. Dock kan jag inte frånsäga mig att suget efter lakrits vart mer än kanske enormt.. En dag åkte jag runt halva stan (efter jag genomsökt hela Björklinge) för att hitta hockeypulver, vilken lättnad när jag sprang in på hemmakväll på Drottninggatan och de låg där längst fram i kassan..

Just nu är det popcorn som gäller, tror att det är saltet jag har ett sug efter. 

Sen inte att förglömma, MJÖLK. Jag dricker galet mycket mjölk mest helatiden. Det gjorde jag även när Ebba låg i magen. Enligt mig dämpar det halsbränna och sura uppstötningar som jag har från jag vaknar till jag somnar (hade det även med Ebba i magen) Glad att något hjälper mot det äckligaste i hela världen. 

Tror det är så jag kan sammanfatta mina creavings hittills. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vår Familj

Sofie & Aron, 26 år båda två. Vi träffades maj 2009 och har sedan dess bott ihop. 1 jan 2011 förlovade vi oss och den 25 juli 2011 blev vi föräldrar till Ebba. Den 8 mars 2014 kom Ebbas lillebror Loui till världen. Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus som vi valt att placera 2 mil utanför Uppsala. Vi försöker skriva om allt som hör till vår vardag, så som barn, mamma & papparollen, inredning, trädgårdsfix, bak & mat, hälsa, partaj, framtidsplaner och massor med annat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela