trivselitibble.blogg.se

Vi är en liten familj som precis förverkligat vår stora husdröm. Vi bor nu i vårt egendesignade hus, en 1 ½ plans villa från Trivselhus. Här kommer ni få följa oss och vår vardag.

Trots var det här

Publicerad 2013-11-20 19:52:34 i Massa tankar

Ok, det är trots som pågår här hemma.. Att kasta sig på golvet och skrika att man inte tänker sova, att man inte vill kissa, kasta nappar, slänga i dörrar och sen gråta tills mitt mammahjärta är helt brustet.. 

Hon tror hon kan bestämma men nej tyvärr damen det funkar inte. Dock skitjobbigt att lägga en galen skrikande unge i sängen, säga godnatt, pussa, gå därifrån och då inte visa sig svag.. Såfort dörren är stängd blir hon knäpptyst och 20 sekunder senare sover hon hårdare än en björn. 

När jag kommit ner till vårt sovrum är det mina tårar som rinner ner för kinderna och mitt dåliga samvete som smyger sig på. Men jag ska försöka vara stark och inte ge mig, jag vet att det är trots och att hon testar oss som sjutton. Någon som har bra tips, dom mottages mer än gärna! 

Nu ett avsnitt av Mistresses och kvällsmackan, sen godnatt. 



Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2013-11-21 09:34:48

Å vännen, vet att det känns helt värdelöst!! Jag tror ni gör helt rätt! Även om det känns skit så är väl det enda sättet att inte låta henne vinna 😔 Efter två trotskvällar här med evigt kämpande och inte ge sig så somnar Elias nu som en stock, tills nästa trots period 😉Ni är toppen föräldrar!! Styrke kramar!! ❤❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vår Familj

Sofie & Aron, 26 år båda två. Vi träffades maj 2009 och har sedan dess bott ihop. 1 jan 2011 förlovade vi oss och den 25 juli 2011 blev vi föräldrar till Ebba. Den 8 mars 2014 kom Ebbas lillebror Loui till världen. Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus som vi valt att placera 2 mil utanför Uppsala. Vi försöker skriva om allt som hör till vår vardag, så som barn, mamma & papparollen, inredning, trädgårdsfix, bak & mat, hälsa, partaj, framtidsplaner och massor med annat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela