trivselitibble.blogg.se

Vi är en liten familj som precis förverkligat vår stora husdröm. Vi bor nu i vårt egendesignade hus, en 1 ½ plans villa från Trivselhus. Här kommer ni få följa oss och vår vardag.

Stopp!

Publicerad 2014-04-21 13:22:11 i Planering

Förra året vid den här tiden hade jag och Aron fika & godis stopp. Vi satt upp ett mål om att inte äta godis, chips, läsk, glass och fikabröd till vi flyttade in i huset, vilket blev 83 dagar om jag inte minns fel. Det gick hur bra som helst med inte ett enda fusk och oj va bra vi mådde! Det som var jobbigt var de 2 första veckorna, då höll jag på att smälla av av mitt sockersug. Läskigt att man är då beroende. Jag längtar tillbaka till den livsstilen vi hade förra året och vi har nu bestämt att köra på det igen. Så från idag kör vi på samma som förra året. Det kommer såklart vara grymt svårt och kämpigt de två kommande veckorna men jag vet hur värt det är. 



Dock kommer jag att göra ett undantag denna vecka då jag är bjuden till fina Anna för mys med massa gott. Det är bestämt sedan länge och redan när jag blev inbjuden sa hon att det blir en "unna sig dag". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vår Familj

Sofie & Aron, 26 år båda två. Vi träffades maj 2009 och har sedan dess bott ihop. 1 jan 2011 förlovade vi oss och den 25 juli 2011 blev vi föräldrar till Ebba. Den 8 mars 2014 kom Ebbas lillebror Loui till världen. Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus som vi valt att placera 2 mil utanför Uppsala. Vi försöker skriva om allt som hör till vår vardag, så som barn, mamma & papparollen, inredning, trädgårdsfix, bak & mat, hälsa, partaj, framtidsplaner och massor med annat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela