trivselitibble.blogg.se

Vi är en liten familj som precis förverkligat vår stora husdröm. Vi bor nu i vårt egendesignade hus, en 1 ½ plans villa från Trivselhus. Här kommer ni få följa oss och vår vardag.

Ebba Sofie Stina

Publicerad 2014-01-05 09:15:51 i Massa tankar

Så heter Ebba, Sofie efter mig och Stina efter min mormor. Ebba hade vi högst upp på vår "tjej-namn-lista" och det var det namn vi sagt från den dag jag blev gravid så det var ett självklart val. 
Nu sitter vi där igen med tjej & kill-namnlistor.. Vi vill ha ett kort namn som passar ihop med Ebba och jag tror vi bestämt både ett namn för om det blir en pojke eller en flicka. 

Mellannamn är jag väldigt bestämd hur det ska vara. Det ska vara 2 namn och om det är en tjej ska första namnet vara mitt och om det är en kille ska första mellannamnet vara Aron, sedan ska andra namnet vara ett namn från någon släkting/familjemedlem som vi tycker om (såklart :) 

Så, det här med namn är en djungel och vi pratar om det varje dag här hemma just nu. Och när man börjar kika vad släktingar heter osv så får man massa idéer. Men som sagt tror vi har ganska bra koll på iaf förnamnen just nu. 

Ska bli så spännande att se vad det är för någon där inne! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vår Familj

Sofie & Aron, 26 år båda två. Vi träffades maj 2009 och har sedan dess bott ihop. 1 jan 2011 förlovade vi oss och den 25 juli 2011 blev vi föräldrar till Ebba. Den 8 mars 2014 kom Ebbas lillebror Loui till världen. Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus som vi valt att placera 2 mil utanför Uppsala. Vi försöker skriva om allt som hör till vår vardag, så som barn, mamma & papparollen, inredning, trädgårdsfix, bak & mat, hälsa, partaj, framtidsplaner och massor med annat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela