trivselitibble.blogg.se

Vi är en liten familj som precis förverkligat vår stora husdröm. Vi bor nu i vårt egendesignade hus, en 1 ½ plans villa från Trivselhus. Här kommer ni få följa oss och vår vardag.

Älskade underbara familjemiddagar

Publicerad 2014-03-20 22:18:35 i Vardagen..

Eller kanske inte, att sitta ner och äta en middag i lugn och ro är långt bortom sikte just nu. Igår när middagen var färdig ammade jag L så Ebba och Aron började äta, när jag var färdig la jag ner Loui som inte riktigt hade lust med det. Han är en riktig myskille som vill ligga nära. Jag satt mig för att äta och A hade Loui i knät. Ebba började skruva på sig och vill mer än gärna klappa och pussa på lillebror. Jag får skära Arons mat så han kan "sleva" i sig maten. (Köttfärssås & spaghetti) Ebba vill ha mer mat samtidigt som hon absolut inte vill ha ngt bröd och sitter då och sliter sönder brödet i bitar. Jag själv har tagit en portion mat och börjar äta medan Loui kommer på att han vill ha mer mat och det slutar med att jag äter på 2 minuter, inte så konstigt att vågen tickar neråt.  Hej magsår. Och hej hej underbara familjemiddagar! 



Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2014-03-21 12:26:24

Haha, ååh! Det lät som något jag skulle kunna ha skrivit, jösses vad jag känner igen mig!!!:) hihi!!! Underbara familjekaos, det kan inte bli mkt bättre än så här :)

Superfin liten kille ni fått!! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vår Familj

Sofie & Aron, 26 år båda två. Vi träffades maj 2009 och har sedan dess bott ihop. 1 jan 2011 förlovade vi oss och den 25 juli 2011 blev vi föräldrar till Ebba. Den 8 mars 2014 kom Ebbas lillebror Loui till världen. Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus som vi valt att placera 2 mil utanför Uppsala. Vi försöker skriva om allt som hör till vår vardag, så som barn, mamma & papparollen, inredning, trädgårdsfix, bak & mat, hälsa, partaj, framtidsplaner och massor med annat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela