trivselitibble.blogg.se

Vi är en liten familj som precis förverkligat vår stora husdröm. Vi bor nu i vårt egendesignade hus, en 1 ½ plans villa från Trivselhus. Här kommer ni få följa oss och vår vardag.

Skönt i kroppen

Publicerad 2015-01-20 09:33:29 i Vardagen..

Har verkligen vänt upp & ner på våra mat och träningsvanor här hemma. Har senaste halvåret haft dåliga matvanor med allt för mycket fikabröd & annat gott. Nu har jag och Aron kommit överens om att inte äta godis, chips, läsk, glass eller fikabröd på en längre tid.
 Så sen den 2 januari har vi inte ätit ngt av det och det har gått hur bra som helst! Visst lite sugen har jag vart på något sött men inte så jag blivit galen, känns bara skönt och jag är mycket piggare. Ofta kommer ju även goda träningsvanor tillsammans med goda matvanor och så har det blivit. Vi turas om på kvällarna att gå iväg och träna och jag tar fler längre promenixer på dagarna. 

Det jag vill komma till är att jag mår bra, kroppen är pigg och jag är galet sugen på mer träning & god hälsosam mat. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vår Familj

Sofie & Aron, 26 år båda två. Vi träffades maj 2009 och har sedan dess bott ihop. 1 jan 2011 förlovade vi oss och den 25 juli 2011 blev vi föräldrar till Ebba. Den 8 mars 2014 kom Ebbas lillebror Loui till världen. Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus som vi valt att placera 2 mil utanför Uppsala. Vi försöker skriva om allt som hör till vår vardag, så som barn, mamma & papparollen, inredning, trädgårdsfix, bak & mat, hälsa, partaj, framtidsplaner och massor med annat!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela